نمونه کارهای طراحی لوگو در تبریز چاپ یوز
تمام نکات کلیدی که باید در رابطه با طراحی لوگو بدانید.
اگر صاحب کسب و کاری هستید، مطمئناً میدانید که برای اعلام موجودیت کسب و کارتان، نیاز به طراحی لوگو دارید. در واقع اگر میخواهید در مسیر کسب و کارتان حرفه ای عمل کنید و به مرور زمان به عنوان یک برند خاص شناخته شوید، لازم است یک لوگوی مناسب و جذاب داشته باشید. در این مطلب قرار است به نکاتی در این باره اشاره کنیم و شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید در این مسیر بهترین نتیجه را بدست آورید.
تبریز چاپ یوز، مجموعه ای است که خدمات طراحی متعددی را ارائه میدهد. طراحی لوگو تنها یکی از خدمات این مجموعه است که تاکنون به معرفی کسب و کارهای بسیار زیادی کمک کرده است. در ادامه در رابطه با طراحی حرفه ای و اختصاصی لوگو، قیمت آن و … صحبت میکنیم. این مطلب مناسب کسانی است که به دنبال طراحی اختصاصی، حرفه ای و منحصر به فرد لوگوی خود هستند.
چرا طراحی لوگو انقدر مهم است؟
به طرحی که برای شناخت فوری سازمان، شرکت، اسم یا برند ایجاد میشود، لوگو میگویند. اگر یک لوگو اصولی طراحی شود، میتواند القا کننده ی حس وفاداری، اعتماد و تحسین در حوزه کسب و کاری شما باشد. عجیب نیست اگر بگوییم لوگو عنصر تجاری یک برند، شرکت یا نهاد اقتصادی است.
طراحی لوگو اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا یک لوگوی مناسب به استحکام و ساختار یک شرکت کمک میکند. در تمام نوشته ها و تولیدی های مربوط به یک شرکت، نماد لوگو به چشم میخورد. بنابراین لازم است که همیشه جالب، جذاب، همیشگی و مناسب باشد. به عنوان مثال، یکی از مهمترین موارد متناسب بودن طرح برند و لوگو با یکدیگر است به طوری که بتواند علاوه بر جذابیت، حس اعتماد را در مشتری ایجاد کند.
با انواع سبک های طراحی لوگو حرفه ای آشنا شوید
لوگو باید منحصر به فرد باشد. به گونه ای متمایز و جذاب باشد که بتواند به طور مشخصی بیانگر هویت یک مجموعه، خدمات یا کالای آن شرکت باشد. اگر میخواهید بدانید چه لوگویی مناسب شماست، بد نیست پیش از هر چیزی با انواع آن آشنایی داشته باشید. البته طراحی لوگو باید توسط افراد کاربلد و متخصص انجام شود تا بتواند منجر به نتیجه ی جذاب و خاصی شود. میتوان این طور هم گفت که برای داشتن یک لوگوی حرفه ای، میتوانید به سراغ یک سبک خاص بروید و لازمه ی این کار این است که با انواع طراحی های آن آشنایی داشته باشید و در نهایت در مورد انتخاب خود با طراح مشورت کنید.
مونوگرام
روشی در طراحی لوگو است که معمولاً برای نام های تجاری بلند استفاده میشود. حروف اول کلمات نام تجاری برای طراحی انتخاب میشوند. ترتیب قرارگیری این حروف در طراحی اهمیت دارد. به عنوان نمونه، میتوان لوگو ال جی و گوچی اشاره کرد. طراحان خوش ذوق در طراحی های مونوگرام به حروف مشخص شده ظاهر و شکل هنری و جذابی میبخشند.
پیکتوگرام
این نوع لوگو به سبکی از طراحی گفته میشود که با توجه به مفاهیم مرتبط با نام تجاری و عرصه فعالیت آن مجموعه انجام میشود. طراحی های پیکتوگرام سبک ساده ای دارند و باید به گونهای طراحی شوند که به راحتی در ذهن مخاطب ثبت شده و مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند. این سبک لوگو طرفداران بسیار زیادی دارد و اگر توسط افراد کاربلد و حرفه ای انجام شود، میتواند نتایج چشمگیری را به دنبال داشته باشد.
لوگو تایپ
افرادی که طراحی لوگو حرفه ای انجام میدهند، لوگوتایپ را یک سبک خاص میدانند. شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما خلاقیت و حرفه ای بودن در لوگوتایپ اهمیت بسیار زیادی دارد. فونت های مرسوم را در این نوع طراحی به شکل خاصی تغییر شکل میدهند. به عنوان نمونه، میتوان به لوگوهای شرکت گوگل و یاهو اشاره کرد.
لوگوی ترکیبی
همان طور که از اسم این نوع طراحی پیداست، ترکیبی از سبک های قبلی است. در این نوع طراحی، دست طراحان باز است و میتوانند از هر روشی که به نظرشان جذاب تر و مناسب تر است، استفاده کنند. بد نیست بدانید که لوگوی ترکیبی در وب سایتهای شخصی جلوه ی خاصی دارد. لوگوهای شرکت بیس، آدیداس و باشگاههای فوتبال نمونه هایی از لوگوهای ترکیبی هستند.
طراحی لوگو اختصاصی کار هر کسی نیست!
در حال حاضر افراد بسیار زیادی در حوزه ساخت لوگو فعالیت میکنند و چه بسا بسیاری از این افراد ادعا میکنند که از بهترین ها هستند. این موضوع را فراموش نکنید که طراحی آن هم طراحی لوگو علاوه بر خلاقیت، به دانش و تجربه ی فرد نیز بستگی دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی لوگو اختصاصی هستید، بهتر است کار را به کاردانش بسپارید. فردی که به صورت تخصصی در این حرفه فعالیت میکند، پارامترهای مهمی را مد نظر دارد. در ادامه به بررسی این موارد میپردازیم.
ویژگی های یک طراح حرفه ای
- طراحان حرفه ای برای بدست آوردن حس وفاداری مشتری و دیده شدن محصولات یا خدمات در بازار هدف، به دنبال طرح های منحصر به فرد هستند. لوگوی نهایی باید طوری طراحی شده باشد که بتواند نشان های به یاد ماندنی را در ذهن مخاطبان خود ثبت کند. بنابراین متمایز بودن فاکتور مهمی است که باید یک طراح خوب و حرفه ای در نظر داشته باشد. ظاهر یک وب سایت را در نظر بگیرید که کاملاً خاص و جذاب طراحی شده است، به مرور زمان مخاطبان فریفته ظاهر این وب سایت میشوند که امکان کپی کردن یا تقلید از آن برای رقبا وجود ندارد.
- مورد بعدی ساده بودن لوگو است که در سالهای اخیر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. باید بدانید که پیچیده بودن طرح، به مخاطبان این اجازه را میدهد که برداشت منفی از لوگوی شما داشته باشند. به همین دلیل است که یک طراح لوگو باید به ساده بودن طرح و در عین حال مفهومی بودن آن، اهمیت دهد.
- رنگ لوگو نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. هر کدام از رنگها بیانگر مفاهیم خاصی هستند و حس های خاصی را در مخاطب به وجود میآورند. بنابراین طراح حرفه ای باید پیش از هر انتخابی، با روانشناسی رنگها آشنایی داشته باشد.
قیمت طراحی لوگو در تبریز
قیمت طراحی لوگو در تبریز به موارد مختلفی بستگی دارد. این موارد عبارتند از:
- نوع لوگوی انتخابی: آیا طرح کم هزینه و ساده ای را انتخاب کرده اید یا به دنبال یک اثر هنری پیچیده و در عین حال منحصر به فرد هستید؟
- زمان طراحی: چه قدر طراحی شما زمان برده است؟ صرف زمانهای طولانی مسلماً بر روی هزینه ی لوگو تأثیرگذار است.
- ابعاد، رنگ و … : ابعاد انتخابی، نوع طرح، شکل و رنگ لوگو نیز از دیگر فاکتورهایی هستند که بسته به میزان استفاده طراح از آنها، در هزینه ی نهایی تأثیرگذاراند.
- تعداد طرحه ای پیشنهادی: اگر طراح لوگو طرحهای متعددی را به شما ارائه دهد، علاوه بر زمان، ایده های مختلفی را در اختیارتان قرار داده است که در هزینه ی نهایی اعمال میشود.
- تجربه و تخصص طراح: موردی که باید به آن اهمیت دهید، جدا از هزینه، متخصص بودن طراح است. طراحی که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد، میتواند برای هر کسب و کاری، بهترین طرحها را ارائه دهد. شاید کمی هزینه ها نسبت به افراد مبتدی متفاوت باشد، اما به شما این اطمینان را میدهیم که ارزشش را دارد.
جمع بندی
هیچ کس دوست ندارد فراموش شود. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و به هویت کسب و کار خود، استحکام آن و معرفی آن به مخاطبان اهمیت میدهید، لازم است طراحی لوگوی خود را به یک طراح حرفه ای و کاربلد بسپارید. یک لوگوی خوب و منحصر به فرد نه تنها ماندگار خواهد بود، بلکه میتواند در هر زمان لبخند اطمینان مخاطبان خود را به همراه داشته باشد.