• 009141158408

نمونه کارهای طراحی لوگو در تبریز چاپ یوز

تمام نکات کلیدی که باید در رابطه با طراحی لوگو بدانید.

اگر صاحب کسب و کاری هستید، مطمئناً می­دانید که برای اعلام موجودیت کسب و کارتان، نیاز به طراحی لوگو دارید. در واقع اگر می­خواهید در مسیر کسب و کارتان حرفه­ ای عمل کنید و به مرور زمان به عنوان یک برند خاص شناخته شوید، لازم است یک لوگوی مناسب و جذاب داشته باشید. در این مطلب قرار است به نکاتی در این باره اشاره کنیم و شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید در این مسیر بهترین نتیجه­ را بدست آورید.

تبریز چاپ یوز، مجموعه ­ای است که خدمات طراحی متعددی را ارائه می­دهد. طراحی لوگو تنها یکی از خدمات این مجموعه است که تاکنون به معرفی کسب و کارهای بسیار زیادی کمک کرده است. در ادامه در رابطه با طراحی حرفه ­ای و اختصاصی لوگو، قیمت آن و … صحبت می­کنیم. این مطلب مناسب کسانی است که به دنبال طراحی اختصاصی، حرفه­ ای و منحصر به فرد لوگوی خود هستند.

چرا طراحی لوگو انقدر مهم است؟

به طرحی که برای شناخت فوری سازمان، شرکت، اسم یا برند ایجاد می­شود، لوگو می­گویند. اگر یک لوگو اصولی طراحی شود، می­تواند القا کننده ­ی حس وفاداری، اعتماد و تحسین در حوزه کسب و کاری شما باشد. عجیب نیست اگر بگوییم لوگو عنصر تجاری یک برند، شرکت یا نهاد اقتصادی است.

طراحی لوگو اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا یک لوگوی مناسب به استحکام و ساختار یک شرکت کمک می­کند. در تمام نوشته­ ها و تولیدی­ های مربوط به یک شرکت، نماد لوگو به چشم می­خورد. بنابراین لازم است که همیشه جالب، جذاب، همیشگی و مناسب باشد. به عنوان مثال، یکی از مهم­ترین موارد متناسب بودن طرح برند و لوگو با یکدیگر است به طوری که بتواند علاوه بر جذابیت، حس اعتماد را در مشتری ایجاد کند.

با انواع سبک های طراحی لوگو حرفه ای آشنا شوید

لوگو باید منحصر به فرد باشد. به گونه­ ای متمایز و جذاب باشد که بتواند به طور مشخصی بیانگر هویت یک مجموعه، خدمات یا کالای آن شرکت باشد. اگر می­خواهید بدانید چه لوگویی مناسب شماست، بد نیست پیش از هر چیزی با انواع آن آشنایی داشته باشید. البته طراحی لوگو باید توسط افراد کاربلد و متخصص انجام شود تا بتواند منجر به نتیجه­ ی جذاب و خاصی شود. می­توان این طور هم گفت که برای داشتن یک لوگوی حرفه­ ای، می­توانید به سراغ یک سبک خاص بروید و لازمه­ ی این کار این است که با انواع طراحی­ های آن آشنایی داشته باشید و در نهایت در مورد انتخاب خود با طراح مشورت کنید.

مونوگرام

روشی در طراحی لوگو است که معمولاً برای نام­ های تجاری بلند استفاده می­شود. حروف اول کلمات نام تجاری برای طراحی انتخاب می­شوند. ترتیب قرارگیری این حروف در طراحی اهمیت دارد. به عنوان نمونه، می­توان لوگو ال جی و گوچی اشاره کرد. طراحان خوش ذوق در طراحی­ های مونوگرام به حروف مشخص شده ظاهر و شکل هنری و جذابی می­بخشند.

پیکتوگرام

این نوع لوگو به سبکی از طراحی گفته می­شود که با توجه به مفاهیم مرتبط با نام تجاری و عرصه فعالیت آن مجموعه انجام می­شود. طراحی­ های پیکتوگرام سبک ساده ای دارند و باید به گونه­ای طراحی شوند که به راحتی در ذهن مخاطب ثبت شده و مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند. این سبک لوگو طرفداران بسیار زیادی دارد و اگر توسط افراد کاربلد و حرفه­ ای انجام شود، می­تواند نتایج چشمگیری را به دنبال داشته باشد.

با طراحی یک لوگو حرفه ای برای همیشه در ذهن مخاطب حک شوید - تابناک | TABNAK

لوگو تایپ

افرادی که طراحی لوگو حرفه ای انجام می­دهند، لوگوتایپ را یک سبک خاص می­دانند. شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما خلاقیت و حرفه ­ای بودن در لوگوتایپ اهمیت بسیار زیادی دارد. فونت­ های مرسوم را در این نوع طراحی به شکل خاصی تغییر شکل می­دهند. به عنوان نمونه، می­توان به لوگوهای شرکت گوگل و یاهو اشاره کرد.

لوگوی ترکیبی

همان طور که از اسم این نوع طراحی پیداست، ترکیبی از سبک­ های قبلی است. در این نوع طراحی، دست طراحان باز است و می­توانند از هر روشی که به نظرشان جذاب­ تر و مناسب­ تر است، استفاده کنند. بد نیست بدانید که لوگوی ترکیبی در وب سایت­های شخصی جلوه ­ی خاصی دارد. لوگوهای شرکت بیس، آدیداس و باشگاه­های فوتبال نمونه­ هایی از لوگوهای ترکیبی هستند.

  چاپ کاتالوگ و بروشور در تبریز

طراحی لوگو اختصاصی کار هر کسی نیست!

در حال حاضر افراد بسیار زیادی در حوزه ساخت لوگو فعالیت می­کنند و چه بسا بسیاری از این افراد ادعا می­کنند که از بهترین­ ها هستند. این موضوع را فراموش نکنید که طراحی آن هم طراحی لوگو علاوه بر خلاقیت، به دانش و تجربه­ ی فرد نیز بستگی دارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی لوگو اختصاصی هستید، بهتر است کار را به کاردانش بسپارید. فردی که به صورت تخصصی در این حرفه فعالیت می­کند، پارامترهای مهمی را مد نظر دارد. در ادامه به بررسی این موارد می­پردازیم.

ویژگی های یک طراح حرفه ای

  • طراحان حرفه ­ای برای بدست آوردن حس وفاداری مشتری و دیده شدن محصولات یا خدمات در بازار هدف، به دنبال طرح ­های منحصر به فرد هستند. لوگوی نهایی باید طوری طراحی شده باشد که بتواند نشان ه­ای به یاد ماندنی را در ذهن مخاطبان خود ثبت کند. بنابراین متمایز بودن فاکتور مهمی است که باید یک طراح خوب و حرفه­ ای در نظر داشته باشد. ظاهر یک وب سایت را در نظر بگیرید که کاملاً خاص و جذاب طراحی شده است، به مرور زمان مخاطبان فریفته ظاهر این وب سایت می­شوند که امکان کپی کردن یا تقلید از آن برای رقبا وجود ندارد.
  • مورد بعدی ساده بودن لوگو است که در سال­های اخیر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. باید بدانید که پیچیده بودن طرح، به مخاطبان این اجازه را می­دهد که برداشت منفی از لوگوی شما داشته باشند. به همین دلیل است که یک طراح لوگو باید به ساده بودن طرح و در عین حال مفهومی بودن آن، اهمیت دهد.
  • رنگ لوگو نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. هر کدام از رنگ­ها بیانگر مفاهیم خاصی هستند و حس ­های خاصی را در مخاطب به وجود می­آورند. بنابراین طراح حرفه­ ای باید پیش از هر انتخابی، با روانشناسی رنگ­ها آشنایی داشته باشد.
طراحی لوگو - راهنمای لبخند

قیمت طراحی لوگو در تبریز

قیمت طراحی لوگو در تبریز به موارد مختلفی بستگی دارد. این موارد عبارتند از:

  • نوع لوگوی انتخابی: آیا طرح کم هزینه و ساده ­ای را انتخاب کرده ­اید یا به دنبال یک اثر هنری پیچیده و در عین حال منحصر به فرد هستید؟
  • زمان طراحی: چه قدر طراحی شما زمان برده است؟ صرف زمان­های طولانی مسلماً بر روی هزینه­ ی لوگو تأثیرگذار است.
  • ابعاد، رنگ و … : ابعاد انتخابی، نوع طرح، شکل و رنگ لوگو نیز از دیگر فاکتورهایی هستند که بسته به میزان استفاده طراح از آن­ها، در هزینه­ ی نهایی تأثیرگذاراند.
  • تعداد طرح­ه ای پیشنهادی: اگر طراح لوگو طرح­های متعددی را به شما ارائه دهد، علاوه بر زمان، ایده ­های مختلفی را در اختیارتان قرار داده است که در هزینه ­ی نهایی اعمال می­شود.
  • تجربه و تخصص طراح: موردی که باید به آن اهمیت دهید، جدا از هزینه، متخصص بودن طراح است. طراحی که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد، می­تواند برای هر کسب و کاری، بهترین طرح­ها را ارائه دهد. شاید کمی هزینه­ ها نسبت به افراد مبتدی متفاوت باشد، اما به شما این اطمینان را می­دهیم که ارزشش را دارد.

جمع بندی

هیچ کس دوست ندارد فراموش شود. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و به هویت کسب و کار خود، استحکام آن و معرفی آن به مخاطبان اهمیت می­دهید، لازم است طراحی لوگوی خود را به یک طراح حرفه­ ای و کاربلد بسپارید. یک لوگوی خوب و منحصر به فرد نه تنها ماندگار خواهد بود، بلکه می­تواند در هر زمان لبخند اطمینان مخاطبان خود را به همراه داشته باشد.