• 009141158408
طراحی لوگو موزه رضا عباسی 12 اکتبر 2020

خلاصه ای در مورد موزه و طراحی لوگو موزه رضا عباسی

طراحی لوگو موزه رضا عباسی، در سال ۱۳۵۶ در خیابان شریعتی تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی «رضا عباسی» نام‌گذاری شد. این موزه شامل آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن سیزدهم هجری است که در سه تالار پیش از اسلام، هنرهای اسلامی و نگارگری و خوشنویسی به نمایش گذاشته شده ‌است. طراح  این موزه یکی از زیباترین نشانه‌هایی است که طراحی لوگو توسط ممیز طراحی شده و خوشنویسی‌اش نیز کار محمد احصایی است.

 طراحی لوگو در تبریز عباس

ممیز درباره‌ی طراحی لوگو موزه عباسی گفته است:

برای طراحی لوگو موزه‌ی رضا عباسی فرصت مغتنمی برایم پیش آمد، زیرا این نقاش جد بزرگ خانواده‌ی من است؛ این بود که مشتاقانه دست به کار شدم و کنار دست محمد احصایی نشستم و از صبوری او استفاده کردم و دایم پیچ و خم‌ها را به قلم و دست او دادم تا ترکیب نوشته به دست آمد و بعد در آتلیه‌ام مفصل روی ترکیب‌بندی‌ها کارکردم. آیدین آغداشلو هم روی گل اسلیمی اصلاحاتی انجام داد.

طراحی لوگو(نشانه)

طراحی لوگو حامل های انتقال پیام هستند. آنها از طریق حواس انسان درک می شوند و به چیزی از بیرون از خودشان که مورد توافق یک جامعه است، دلالت می کنن. طراحی لوگو از دال و مدلول شکل گرفته است. در حوزه هنرهای دیداری دال شکل دیده شده و مدلول معنایی است که دال موجب پدید آمدن آن در ذهن مخاطب می شود. بنابراین طراحی لوگو از یک سو جنبه فیزیکی دارند، که همان شکل آنها است و از سوی دیگر جنبه روانشناختی دارند که از آن به تغییر یاد می کنند. در طراحی لوگو باید مسیر ایده یابی درونمایه، پیام یا اسم را به یک نشانه تبدیل کرد.

  تحلیل لوگو بیمه آسیا

طراحی لوگو باید دارای دو جنبه مهم شکلی و مفهومی باشد. پس هر نوع تداعی و تغییر شامل هر دو جنبه شکلی و مفهومی خواهد شد. چارلز سندرس پیرس نشانه شناس برجسته امریکایی طراحی لوگو را به سه گروه تقسیم می کند:

الف) طراحی لوگو شمایل ها: نشانه هایی هستندکه به چیزی که نماینده آن هستند، شباهت دارند. مانند: عکسها، طرحها، نقشه ها و تصویر نگارها.

ب) طراحی لوگو نمادها: نشانه هایی هستند که با چیزی که بر آن دلالت می کنند پیوند مشهود و ملموسی ندارند. مانند: واژگان و سمبلها

د) طراحی لوگو نمایه ها: نشامه هایی هستند که رابطه مستقیم تبعی با موضوع خود دارند. مانند: رد پا و متصاعد شدن دود از دودکش.

طراحی لوگو (نشانه) صورت مادی دارد چیزی که ما از طریق حواس مان درک می کنیم که به چیزی بیرون از خودش دلالت می کند و افراد جامعه باید آن را به عنوان طراحی لوگو (نشانه) پذیرفته باشند. طراحی لوگو، بیان مادی فراین مبادله آگاهی ها در یک جامعه به کار می رود.

در یک تقسیم بندی کلی طراحی لوگو در تبریز به دو دسته تقسیم می شود. پیام معنایی است که در فرایند ارتباط انتقال می یابد، در صورتی که متن چیزی است که عملا منتقل شده است. متن در حوزه ارتباطات فقط در مورد مدارک مکتوب به کار نمی رود، هر ساختار پایداری همچون فیلم، داستان، عکس که حامل پیام باشد را نیز در بر می گیرد. طراحی لوگو به ندرت به صورت منفرد و جدا از دیگر پدیده ها وجود دارد. ترکیب آنها طبق قواعد معین معنا را تولید می کنند و در متن تجلی می یابند.

  تحلیل لوگو 9 خودروساز معروف جهان

  

خلاصه تحلیل نشانه(طراحی لوگو)

طراحی لوگو موزه رضا عباسی در دسته نشانه های تلفیقی می باشد که نوع آرم تلفیقی آن نوشتاری- فیگوراتیو است و نوع محدوده آن ذهنی و شکل محدوده آن هندسی  به نوع مستطیل افقی و روش بازنمایی نشانه به صورت گرافیکی که از سه طراح به دست آمده است.

 

اهداف اصلی تعیین شده برای طراحی لوگو

طراحی در تبریز 1

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]
برچسب :

کانون تبلیغاتی یوز

زندگی‌نامه‌ای کوتاه برای بخش شناسنامه‌تان بنویسید. این متن ممکن است برای همه نمایش داده شود.

دیدگاه

    در جدول اهداف در بخش اهداف عینی برای گیرنده نوشته شده قابلیت گیرایی برای خط “نستعلیق” ولی در لوگو از نستعلیق استفاده نشده بلکه مشابه خط نسخ هست.

ارسال دیدگاه