• 009141158408

چاپ کوتد لمینت در تبریز

 

کاغذ کوتد که در چاپ کوتد لمینت استفاده می‌شود (coated) نوعی از کاغذ شبیه به مقوا است که سطح آن با پوشش خاص مناسب برای جوهرهای پایه آب روکش شده است. به دلیل قابلیت جذب رنگ بالا، این کاغذ برای چاپ نقوش و طرح‌های رنگی، تصاویر تبلیغاتی و ارائه کالاهای دانشجویی مناسب است. مجموعه این خصوصیات باعث شده که کاغذ کوتد در چاپ دیجیتال فضای داخلی جزو مدیاهای پرکاربرد باشد.

اگه یک لایه محافظ به نام لمینت بر روی متریال چاپی ایجاد شود کوتد لمینت نامیده می‌شود که با این کار کیفیت، زیبایی، جلا و ظرافت اثر چاپی بالا رفته و اثر چاپی در برابر نور، گرما و رطوبت مقاوم می شود و بدین ترتیب عمر کوتد لمینت افزایش می یابد. به علت همین ویژگی ها کاربردهای بسیاری در تبلیغات، بازاریابی، استفاده برای استندهای نمایشگاهی و … دارد.

چاپ کوتد لمینت در تبریز

انواع چاپ کوتد

چاپ کوتد لمینت به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می‌شود.

  1. تا وزن ۱۴۰ گرم کاغذ کوتد سبک است
  2. بالای ۱۴۰ گرم کاغذ کوتد سنگین است. ‏چاپ کوتد سنگین برای کاربرد های طولانی مدت مثل چاپ علائم و پوسترها به کار می رود. رنگبندی تصاویر ‏روی این نوع کاغذ جلوه ای خاص دارد. این نوع کاغذ، برای چاپ سایز ‏بزرگِ ‏‎(large-format)‎‏ و کاربری طولانی مدت در فضای داخلی کاملا مناسب است.

 

مراحل تولید کوتد لمینت

با توجه به کاربری و ابعاد کاغذ کوتد می‌توان چاپ کوتد لمینت را توسط پرینترهای دیجیتالی هم انجام داد اما معمولاً بصورت لمینت و توسط دستگاه پلاتر و در دو روش لمینت گرم و لمینت سرد صورت می گیرد.

کاغذ کوتد چیست؟

کاغذ کوتد‎‏ یکی از انواع کاغذها در صنعت چاپ است که با روکشی پلیمری پوشانده شده است. به همین دلیل در جذب و حفظ کیفیت رنگ بسیار خوب عمل کرده و مناسب چاپ با جوهرهای پای آب خواهد بود.

چاپ کوتد لمینت که منظور همان استفاده از کاغذ کوتد یا پوشش دار (Coated) در چاپ است عمدتا برای حفاظت یا برای رسیدن به برخی از جلوه های بصری استفاده می شود. پوشش ها می توانند از رطوبت، خراشیدن و خط و خش محافظت کنند.

کوتینگ ها همچنین می توانند به یک یا دو طرف یک قطعه چاپی برای ایجاد یک جلوه براق یا خنثی اعمال شوند یا حتی برای برجسته کردن یک قسمت تصویری خاص هم مورد استفاده قرار می گیرند.

پوشش های کاغذ، یک سطح صاف را فراهم می کنند و مقدار و ترکیب یک پوشش خاص بر خواصی مانند جذب جوهر تاثیر می گذارند.