• 009141158408
طراحی گرافیک چیست؟ 29 ژانویه 2020

گرافیک از ریشه کلمه یونانی گرافیکوس گرفته شده است. بدین معنی که گرافیک، نمایشی بصری روی یک سطح اطلاق میشود.

نظیر دیوارها، کاغذها، صفحه نمایش کامپیوتر یا حتی یک سنگ و غیره که در آن نوعی اطلاع رسانی، چهره نگاری یا سرگرمی وجود دارد.

 

تعریف AIGA

 

AIGA ، یک موسسه هنر گرافیکی در آمریکا است. از دیدگاه آنها، طراحی گرافیک یک فرآیند خلاقانه است که تکنولوژی و هنر را باهم تلفیق می کند. این کار باعث می شود بین ایده ها ارتباط برقرار شود. طراح، با مجموعه ای از ابزار های ارتباطی متنوع سر و کار دارد. او با این کار سعی دارد تا به وسیله ی بهترین راه های انتخابی خود، پیامی را از فرستنده به مخاطبان آن منتقل کند. ابزار های اصلی در این کار تصاویر و تایپوگرافی هستند.

 

کار اصلی یک طراح گرافیک

 

طراحان گرافیک، مفاهیم بصری را با استفاده از نرم افزار کامپیوتری و یا دست ایجاد می کنند. آنها با این کار سعی دارند تا ایده های الهام بخش خود را پیاده سازی کنند و در اطلاع رسانی و ارتباط با مصرف کنندگان و زیباسازی دنیای پیرامون استفاده کنند. آنها طراحی  و توسعه هویت بصری شرکت ها و موسسات و کسب و کار های بزرگ و کوچک در اختیار دارند. خلق دنیایی زیبا از رسالت های یک طراح گرافیک است.

 

بخش های اصلی هنری طراحی گرافیک

 

در زیر به چند بخش اصلی هنری طراحی گرافیک اشاره کرده ایم و تنها به توضیحی مختصر پیرامون آن اکتفا کرده ایم

 

هنر های بصری

 

  نقد عکس عکاسان مشهور

شامل چیزهایی مانند عکاسی و تصویر برداری می شود.

 

تایپوگرافی

 

هنر یا فرآیند تنظیم، ترتیب بندی و یا طراحی حروف می شود.

 

 

 

صفحه آرایی

 

تنظیم المنت های بصری در یک صفحه چاپ شده است.

از هرکدام از این سه مهارت سالهاست که استفاده می شود. در واقع تاریخ پیدایش طراحی گرافیک به خیلی قبل تر از آنچه که فکر می کنید بر می گردد.

 

اهمیت طراحی گرافیک در دنیای کنونی

 

برای چند لحظه چشمان خود را ببندید. دنیایی را تصور کنید که هیچ طراحی گرافیکی در آن وجود نداشته باشد. چه به شکل گذشته و چه به شکل امروزی. حتما شماهم به این نتیجه می رسید که حتی تصور دنیای بدون رنگ هم بسیار سخت است. دنیایی بدون اشکال، خطوط، رنگ های و سایر جلوه های بصری دیگر.

اهمیت طراحی گرافیک آنقدر بالا است که می توان به این نکته اشاره کرد، امروزه همه شهرها زیبایی خود را مدیون طراحی گرافیک هستند. جایی که هویت (لوگو و نام تجاری )، انتشارات(مجله ها و روزنامه ها و کتاب ها)، تبلیغات چاپ، پوستر ها، بیلبوردها، گرافیک وب سایت و عناصر، اپلیکیشن ها، جلوه های بصری رسانه های تصویری، علائم و بسته بندی محصولات و غیره، همه و همه بدون گرافیک چیزی خسته کننده ای بیش نبود.

این طراحی گرافیک است که به دنیای ما هویت بصری می دهد. با احساسات و ادراک انسان ها بازی می کند. و عمیق ترین تاثیرات را روی آنها می گذارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب :

کانون تبلیغاتی یوز

زندگی‌نامه‌ای کوتاه برای بخش شناسنامه‌تان بنویسید. این متن ممکن است برای همه نمایش داده شود.

دیدگاه

ارسال دیدگاه